MOF چیست؟

مولکولر فیوچر یا MOF چه کاربردهایی دارد؟

مولکولر فیوچر (Molecular Future) یک پلتفرم سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتالی است که بنیان‌گذاری آن از سوی Molecular Group, CHINA FORTUNE, Eagle Fund HBCC Investment, XBTING Foundation, HCASH Foundation و Collinstar Capital صورت گرفته‌است.

مولکولر فیوچر یک بستر سرمایه‌گذاری دیجیتال است. MOF توکن بومی این سیستم عامل است. Molecular Future یک توکن ERC20 است که بر بستر بلاک چین آتریوم کار می‌کند و این امکان را به آن می‌دهد تا در طیف گسترده‌ای از کیف پول‌ها و انواع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ذخیره گردد.

MOF چیست؟

توکن این پلتفرم سرمایه‌گذاری یک توکن بر بستر بلاک چین آتریوم می‌باشد که نام آن MOF است و قابل استخراج نیست.

تیم توسعه MOF

Jayden یک مدیر صندوق با تجربه زیاد است و در صنعت خدمات مالی سابقه کار دارد. Jayden تجربهٔ وسیعی ای در سرمایه‌گذاری‌های فن آوری دارد و یک سرمایه‌گذار پر انگیزه در شروع فن آوری مرحله بذر می‌باشد. او انکوباتور راه اندازی خود را مدیریت می‌کند و همین‌طور مدیر اولین صندوق سرمایه‌گذاری blockchain استرالیا می‌باشد. وی شدیداً به فناوری دیجیتال علاقه‌مند است و امید دارد که با بهره‌گیری از منابع بهتر فن آوری، توسعه و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فناوری را با هدف بهبود جامعه ادامه دهد. این موجب گردیده‌است که وی تبدیل به یک سرمایه‌گذار اولیه در صنعت blockchain گردد. وی بر این باور است که فناوری blockchain در اقتصاد دیجیتال دچار تحول خواهد شد و در عین حال تأثیر زیادی در اقتصاد سنتی خواهد داشت که هنوز هم با موضوعاتی در خصوص حریم خصوصی، شفافیت و کارایی مواجه است.

ویژگی‌های مولکولر فیوچر

MOF از فناوری بلاک چین به عنوان روشی جهت ذخیره داده بهره خواهد گرفت. فناوری بلاک چین مزایای اضافی زیادی را برای این پروژه ارائه می‌دهد.

یکی از مزایایی که از شفافیت به دست می‌آید این است که افراد می‌توانند خیلی واضح تراز، هزینه، واریز، برداشت، پرداخت و تاریخ معامله خود را مشاهده کنند – که موجب (از جمله موارد دیگر)، روشهای راحت تر حسابداری و پیگیری سود و زیان می‌گردد. از مزایای دیگر حذف واسطه‌ها است که نسبت به روش متمرکز، اصطکاک را کم می‌کند و موجب افزایش کارایی می‌گردد.

همچنین فناوری بلاک چین به MOF اجازهٔ استفاده از کیف پولهای چند امضا و سرد را می‌دهد. این کیف پول‌ها نیازمند چندین طرف هستند که پیش از ارسال، معامله خود را امضا نمایند یا شامل روند ذخیره دارایی‌های دیجیتال به‌طور آفلاین می‌باشد. این بیشتر مانع از عدم موفقیت و تهدیدهای احتمالی می‌گردد. در واقع، MOF خواهد توانست از یک شبکه شفاف و رمزگذاری شده که اثبات هک، دستکاری و سوء استفاده است بهره گیرد.

کیف پول‌های MOF

کیف پول‌های سخت‌افزاری

  • Digital Bitbox
  • CoolWallet S
  • Trezor

کیف پول نرم افزاری

  • Lumi
  • Guarda
  • Eidoo
  • HB Wallet
  • Guarda

خرید و فروش MOF

هم‌اکنون صرافی OKEx فعال‌ترین بازار را برای ارز دیجیتال مولکولر فیوچر دارا می‌باشد. از صرافی‌های مناسب دیگر به منظور خرید و فروش این ارز دیجیتال می‌توان Bittrex و coinbase را نام برد.

نقشهٔ راه MOF

در ژانویه 2020، یک نسخهٔ جدید از وایت پیپر مولکولر فیوچر انتشار یافت.

در مارس 2020، برنامه جدید اقدام به راه اندازی ورژن جدیدی از وام‌های MOF کرده‌است که محدودیت‌هایی برای وام‌های داده شده را حذف نموده‌است. کاربران خرده فروشی نیز می‌توانند در حال حاضر در اعطای وام MOF شرکت نمایند.

در ماه می سال 2020، شبکهٔ این توکن ورژن اول دامنه‌های مولکولر فیوچر را تکمیل کرده‌است.

برنامهٔ این ارز دیجیتال این است که از الگوریتم Octahedron Practical Byzantine Fault-tolerant را در طراحی سیستم دامنهٔ Molecular Future تلفیق نماید و توسعهٔ پروتکل اجماع این ارز را کامل کند.
در اکتبر 2020، مولکولر فیوچر ارتقا زنجیره عمومی MOS را شروع خواهد کرد.
آزمایش کامل زنجیرهٔ عمومی که انتقال زنجیرهٔ اصلی MOF را به زنجیرهٔ عمومی MOS امکان‌پذیر می‌کند، در مارس 2021 صورت خواهد گرفت. پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز EXN رسماً با ادغام نرم‌افزار معاملاتی MT5 راه اندازی می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.