سختی شبکه چیست؟

هر فردی که تا الان در فکر استخراج بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال بوده‌است، حتماً برای اینکه آن را یاد بگیرد با موارد گوناگونی مواجه شده‌است. یکی از مواردی که در خصوص ماینینگ مطرح است، سختی شبکه می‌باشد. با اینکه این سختی، موجب تغییر در فرایند استخراج نمی‌شود ولی شما به سخت‌افزار، مصرف برق، نرم‌افزار و یک استخر ماینینگ نیازمند هستید. با افزایش سختی شبکه، فرایند ماینینگ پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌گردد؛ بنابراین فراموش نکنید که در هنگام مورد بررسی قرار دادن این مسئله که کدام ارز را استخراج نمایید، باید عامل سختی شبکه را نیز مدنظر داشته باشید و محاسبات میزان سود دهی خود را انجام دهید.

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تری به این موضوع نگاه کنیم می‌توان بیان کرد که چندین عامل در سختی استخراج مؤثر هستند. در درجهٔ اول، مشکل جهانی سختی بلاک وجود دارد؛ زیرا هر بلاک معتبر می‌بایست دارای یک هش تعیین شده‌ای باشد. مورد دوم تعداد کسانی می‌باشد که به شکل فعالانه اقدام به انجام عمل ماینینگ یا استخراج در شبکه می‌کنند و آخرین مورد اینکه خود استخر ماینینگ باشد، زیرا استخرها با در نظر داشتن مقدار قدرت پردازشی که سیستم‌های متصل به آنها می‌دهند، می‌توانند بلاک تولید کنند.

در عرصهٔ بیت کوین، سختی شبکه به صورت اتوماتیک با هر ۲٬۰۱۶ بلاک در شبکه تعیین می‌گردد. البته این موضوع به تعداد افرادی که عمل ماینینگ انجام می‌دهند و همچنین قدرت هش ترکیبی آنها و زمان موردنیاز جهت یافتن این ۲٬۰۱۶ بلاک‌ها بستگی دارد. گفتنی است که امکان دارد سختی کم یا زیاد گردد. زمانی که سختی افرایش می‌یابد، ماینرها به سخت‌افزار پرقدرت‌تری جهت تطبیق با این تغییر دارند. به همین خاطر هنگامی که عرضهٔ سخت‌افزار اسیک ASIC از سوی تولیدکنندگان صورت گرفت، به دلیل اینکه قدرت بیشتری داشت، دیگر کلا از CPU و GPU و FPGA استفاده نشد.

علاوه بر این، شایان ذکر است که نقطه حداکثری برای سختی استخراج بیت کوین وجود ندارد و احتمال آن وجود دارد که این سختی تا وقتی که تمامی بیت‌کوین‌ها استخراج شوند افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد که این اتفاق در سال ۲۱۴۰ بیفتد. همچنین، عامل سختی ماینینگ قادر به رشد تا قبل از بلاک‌های ۲٬۰۱۶ است و افزایش بسیار زیادی را تجربه کند. افزایش ۱۵ درصدی سختی ماینینگ در دنیای بیت‌کوین مسئله‌ای نیست که غیرعادی باشد، ولی این اتفاق برای آن ماینرهایی که نمی‌توانند دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای خود را به روزرسانی کنند، موضوعی ناراحت‌کننده می‌باشد.

هر فردی که در پی آن است در دنیای ماینینگ سرمایه‌گذاری کند (خواه استخراج بیت کوین یا سایر ارز دیجیتال) سختی استخراج یک مسئلهٔ بسیار مهم است که می‌بایست آن را در نظر بگیرد. هرچقدر که بلاک‌های بیشتری در شبکه به وجود می‌آید و ماینرهای بیشتری اقدام به توزیع قدرت هش در شبکه می‌کنند، درآمدی که از ماینینگ به دست می‌آید، کاهش پیدا می‌کند. اغلب، پذیرندگان اولیه یک ارز دیجیتال تازه به خاطر پایین بودن سختی ماینینگ، اقدام به تولید حجم بالایی از کوین‌ها می‌نمایند. بهتر است که همیشه نمودارها را مورد بررسی قرار دهید و متوجه شوید که استخراج یک ارز دیجیتال خاص در چه مواقعی سودده نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع nulltx
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.