خرید با مارجین چیست؟

خرید با مارجین زمانی اتفاق می افتد که سرمایه گذار با وام گرفتن مانده از بانک یا بروکر دارایی را خریداری کند. خرید در مارجین به پرداخت اولیه ای که برای دارایی به بروکر پرداخت می شود اشاره دارد – به عنوان مثال ، 10٪ پایین و 90٪ بودجه. سرمایه گذار از دارایی قابل قبول در حساب بروکر خود به عنوان وثیقه استفاده می کند.

قدرت خرید یک سرمایه گذار در حساب بروکر خود ، منعکس کننده کل دلار خریدهایی است که می توانند با هر ظرفیت مارجین انجام دهند. فروشندگان کوتاه برای معاملات دارایی از مارجین استفاده می کنند.

نکات کلیدی

  • خرید با مارجین به معنای سرمایه گذاری شما با پول قرض گرفته شده است.
  • خرید مارجین سود و زیان را افزایش می دهد.
  • اگر حساب شما به زیر حد نگهداری برسد ، بروکر شما می تواند مقداری یا کل پرتفوی ها را بفروشد تا حساب شما در حالت تعادل قرارگیرد.

درک خرید در مارجین

هیئت مدیره فدرال رزرو مارجین اوراق بهادار را تعیین می کند. از سال 2019 ، هیئت مدیره یک سرمایه گذار را ملزم می کند حداقل 50٪ از قیمت خرید اوراق بهادار را با پول نقد تأمین کند. سرمایه گذار ممکن است 50٪ باقیمانده را از بروکر یا نمایندگی وام بگیرد.

مانند هر وام ، وقتی یک سرمایه گذار اوراق بهادار را با مارجین خریداری می کند ، در نهایت باید پول قرض گرفته شده را به علاوه سود ،که توسط شرکت کارگزاری با مبلغ وام داده شده متفاوت است ، پس دهد. سود ماهانه اصل به حساب کارگزاری یک سرمایه گذار واریزمی شود.

اساساً خرید با مارجین به معنای سرمایه گذاری شخصی با پول قرض گرفته شده است. اگرچه مزایایی وجود دارد ، بنابراین این کاربرای سرمایه گذار با بودجه محدود خطرناک است.

نحوه خرید در مارجین چگونه کار می کند؟

برای اینکه ببینیم خرید در مارجین چگونه کار می کند ، ما با گرفتن هزینه های ماهانه سود ، روند کار را ساده می کنیم. اگرچه سود بر بازده و زیان تأثیر می گذارد ، اما به اندازه اصل مارجین قابل توجه نیست.

نحوه خرید در مارجین

بروکر حداقل مارجین اولیه و مارجین نگهداری را که باید در حساب وجود داشته باشد تعیین می کند قبل از اینکه سرمایه گذار شروع به خرید در مارجین کند. این مبلغ عمدتا بر اساس اعتبار سرمایه گذار است. مارجین نگهداری از بروکر مورد نیاز است که حداقل موجودی است که باید در حساب کارگزاری سرمایه گذار حفظ شود.

فرض کنید یک سرمایه گذار 15000 دلار سپرده و مارجین نگهداری 50٪ یا 7500 دلار باشد. اگر ارزش دارایی سرمایه گذار به زیر 7،500 دلار برسد ، ممکن است سرمایه گذار یک کال مارجین دریافت کند. در این مرحله ، بروکر ملزم به سرمایه گذار برای واریز وجه برای رساندن موجودی موجود در حساب به مارجین نگهداری مورد نیاز است. سرمایه گذار می تواند پول نقد را سپرده گذاری کند یا اوراق بهادار خریداری شده با پول قرض شده را بفروشد. در صورت عدم رضایت سرمایه گذار ، بروکر ممکن است سرمایه های نگهداری شده توسط سرمایه گذار را برای بازگرداندن مارجین نگهداری به فروش برساند.

چه کسی باید در مارجین خرید کند؟

به طور کلی ، خرید با مارجین برای مبتدیان نیست. این امر به مقدار مشخصی تحمل ریسک نیاز دارد و هرگونه تجارت با استفاده از مارجین باید به دقت کنترل شود. مشاهده از دست رفتن و به دست آوردن ارزش پرتفوی دارایی با گذشت زمان ، اغلب برای افرادی که فشار اضافی ندارند ، به اندازه کافی استرس زا است. علاوه بر این ، پتانسیل بالای ضرر در هنگام سقوط در بازار دارایی ، خرید با مارجین را حتی برای باتجربه ترین سرمایه گذاران نیز خطرناک می کند.

برای اکثر سرمایه گذاران منفرد که عمدتا معاملات سهام و اوراق قرضه را متمرکز کرده اند ، خرید با مارجین سطح غیرضروری خطر را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.